tisdag 12 maj 2015

Gruppträff och Sällskapsrummet

Tisdag kväll och regnet öser ner! 

Välkomna allesammans och varmt välkommen ny följare! 
Warm welcome to my new followers! 

I söndags var det ju miniträff igen i vår lilla grupp. Många dockor är inne på slut tampen och till nästa gång så är det gruppfoto för då är det sista gången innan sommar uppehållet. Lite bilder kommer här från en trevlig dag. 




Det virkas, det stickas och små dockor till dockorna tillverkas. Några dockor blev målade och andra fick påsytt kläder. Vilken kreativitet det var hos alla! 

Så har jag kommit loss en stund och fortsatt i sällskapsrummet på Ekeborg. Det har sågats hål till dörr, spis och bokhylla, slipats väggar som sedan jag för limmade med tapetklister. 
Det blir bättre då när man ska tapetsera för man har mättat träväggarna. 


Första våden tapet är satt i rummet och det blev en sådan glädje när jag såg hur fin den blev uppsatt. 

När det var klart med tapetseringen var det dags att montera dörrar och fönster samt bokhyllan. Det är en Bespaq och skulle vara i valnöt. När man ser golv o dörrar så undrar man vilket som är valnöt eller inte. Nog tycker jag att hyllan mer går i körsbär. Jag får se om jag målar om den eller hur det kommer se ut när allt är klart. Jag har inte satt fast den riktigt ännu. 





                                                 I dubbeldörren är det riktigt glas monterat.



En vy från fönstret genom sällskapsrummet in i hallen och därborta skymtar dörrarna in till matsalen. Nu är golvet slipat och väntar på sina lager av lack. Sedan så ska takoch golvlister samt dörrfoder bli uppsatta.  Det är snart helg så då blir det säkert lite pysseltid. 

Nu är det bara 4 st kvar tills att lilla kudden ska få lov att ut och resa! Hoppas det blir snart för det hade varit så roligt att få skicka iväg den hälsar 

Titti 

4 kommentarer:

  1. What a beautiful room. I really love the wallpaper and the doors. It is great to see the creativity of your miniature group with the wonderful dolls and knitting. I hope we get to see a photo of some of the finished dolls in a future blog post.

    SvaraRadera
  2. Vackert som vanligt =) Och vilket effektfullt foto på slutet genom fönstret! Underbart!
    Hannah

    SvaraRadera
  3. Mucha variedad de trabajos, había para todos los gustos.
    Un abrazo
    Maite

    SvaraRadera
  4. Hej Titty,
    Vilka underbara arbete både på koncernnivå och i ditt hus. Jag älskar tapeten. rummet är bara fantastisk.
    Stor kram,
    Giac

    SvaraRadera