tisdag 26 augusti 2014

Höstens första miniträff

Nu är sensommarens och hösten första träff avklarad.
Det var kul att se alla igen och vi drog igång med planering och pysslande.

Här kommer några bilder på en del av gruppmedlemmarnas arbeten ..vilka flitlisor!









Äntligen har jag hittat lite av min skaparlust igen och satt fart med fönsterdörren. Andra rutan är påbörjad med ristningen. Färgerna är framplockade och nu ska det börjas målas.

Karlsson han är i full gång med tumstock i Ekeborg. Nu ska det beställas parkett till golvet, takstukatur, öppen spis m.m. Just nu är han iväg och inhandlar nya arbetskläder så nu är vi på gång igen...

                                    Varsågoda här kommer en förhandstitt på nästa glas......


 
Till helgen är det kurs i Forestad då ska det lekas med fimo lera.
Undras om jag lyckas få till något det
återstår att se! Håll utkik hälsar
 
Titti

3 kommentarer:

  1. Hej Titti,
    Vad en rolig grupp! projekten är alla vackra. Jag älskar glas arbete du gör och kan inte vänta för att se mer.
    Stor kram,
    Giac

    SvaraRadera
  2. Härligt kreativa ni är. Ser fram emot att se dina glasdörrar med glaset i.
    Vi ses i Forestad, vi åker ner imorgon.

    SvaraRadera
  3. Jag gillar verkligen mattan!! Jag tror minsann jag är lite matt-tokig =) Ditt glas ser ut att bli lika fint som det förra, spännande att se fortsättningen.
    Hannah

    SvaraRadera