onsdag 30 november 2016

Lady Elisas lilla salong och nannyns rum är igång

Hej och god kväll!

Det är adventstider och mörkret lägrar sig över nejden.  Bråda dagar för att få det julfint i hem o hus, paket som ska köpas och julkakor som ska bakas. 

På Ekeborg har det också börjat stökas men än så länge är inget klart i salongerna. 
Dock hörs det hammarslag från våning tre och Lady Elisas salong håller på att växa fram. 



Ovanför salongen börjar även nannyns rum att ta form och barnens kammare kommer att ligga intill med endast en liten korridor emellan. Riktigt roligt att få ta tag i flera rum samtidigt. 
Det lilla bakre rummet har fått sin tapet och även golvlister har kommit på plats. 

Till den lilla alkoven där en härlig soffa ska få stå har jag veckat tyg. Karlsson han fick ha hörselkåpor på sig för det var många väl valda ord som ramlade ur munnen på mig när jag skulle få sidentyget på plats i pleatern.

Ja Karlsson han är ju som han är! I lördags natt så höll han mig sällskap med en öl när jag fixade till dörren. Trevlig hade vi i varje fall! 

Här är tyget på väg att få alla sina veck.  

Vi har även hunnit med att ha en liten miniatyrträff i gruppen. Vi fick för oss att göra pepparkakshus, kransar, broderade och Bodil pysslade ihop en liten lykta. 
Snart dags för sista träffen i år. 

 


När man äntligen får tid så är det ju så mycket man så gärna vill. Nu har jag fått till en tavla till matsalen. En ung Lady på bilden ovan skänken och jag är riktigt nöjd med hur den tar sig ut. 

Ännu saknas det väggdekorationer både här o där och mattorna lyser med sin frånvaro men ett stygn då o då och snart så kan vi nog få se en matta i matsalen också. 

Nu ska Karlsson och jag ta oss an årets julgrans huggning. Det är projekt som heter duga innan han hittat granar som passar i huset. 

Snart är vi tillbaka med uppdatering kring bygget.
Tapeterna har kommit och golvet ska läggas. 

Karlsson och jag önskar er alla en härlig adventsvecka!

Titti  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar