torsdag 25 oktober 2018

Mariager Miniature Show in october


Kul du tittar in igen 😃
I början av oktober så var det så äntligen dags med en internationell mässa i norden. Så roligt att det blev av!
Först av allt vill jag rikta ett stort tack till Birthe Knuth på Miniseum i Danmark och hennes familj som rodde hela arrangemanget i land. Det har varit en ära att få jobba ihop med Birthe och försöka få ihop utställare och få lov att prata med så många. Näst mässa är redan på gång i oktober 2019.

För första gången på många år så var jag utställare igen. Nervöst men väldig skoj att få träffa så många fina miniatyrister. Tusen tack till alla som köpte eller berömde mina alster!💗

So happy that you visiting my blog!😃
At the beginning of October, it was finally time with an international fair in the north of Scandinavia. So funny it got off!
First of all, I would like to make a big thank you to Birthe Knuth at Miniseum in Denmark and her family a fastastic fair you all made!  It has been a pleasure to work with Birthe and try to get together exhibitors and be allowed to talk with so many. The next fair is already planned in October 2019.

For the first time in many years, I was again exhibitor. Nervous but very fun to meet so many nice miniaturistes. Thank you very much to all who bought or praised my products! 💗

Bilder från mässan! /photos from the show!


PiaMaria hade bord tillsammans med mig och vi håller på att ställa upp. 
Kvällen före när allt är klart! 




 Ateljé Lilla Hjärtat med Anne och Anders 
  
Kamilla Gustafsson 
Gerd från Miniatyrmakarna och Miniatyrvärlden.

 Minis2you med Marie och Micke 
Lite av PiaMarias fimo mat      KotteToys med sina byggsatser.

 Gula Boden med Birgitta o Björn

På mitt bord hade jag glädjen att få ha S Shape Miniaures byster. Mrs R som är min husfru på Ekeborg var med och vaktade. 
 At my table, I had the honor of having S Shape Miniature's amazing busts. Mrs R is my own housewife and she was watching.
  
 
Mitt bord på mässan! My own table at the fair. 


 David Iriarte och Vonas Minituren 

Fullt av folk på lördagen något mindre på söndagen. De flesta utställare var väldigt nöjda när söndags kväll infann sig. /Lots of people on Saturday something less on Sunday. Most exhibitors were very pleased when the sunday evening arrived.



Art of Mini absolut en favorit/ One of my favorite Artof Mini.



Vi bodde på fantastiska Jomfrubakken och min syster Tina o jag passade på att ta en promenad på morgonen med Lotte som håller i kameran! 

We stayed at the amazing Jomfrubakken and my and my sister Tina was taking a walk in the morning with Lotte whos holding the camera!

Stort tack till er alla som jag träffade på mässan och till alla er som jag och Anders hade glädjen att få umgås med under de här härliga dagarna! 
Many thanks to all of you I met at the fair and to all of you as I and Anders had the pleasure of having a hangover with during these lovely days!



Big hug/ Stor Kram 

Titti 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar