onsdag 12 juni 2013

Första möblerna på plats

Sommarlovs dags för många men i Ekeborgs herrgård pågår det lite aktivitet!

Under några kvällar nu har jag börjat packa upp lite av mina små lådor som har legat på hyllan i väntan på att det rum de ska stå i ska bli färdigställda. Nu tror ju jag att inget dockskåp någonsin blir färdigställt för det är väl så som i livets egna boningar att man ändrar och huserar om efterhand.

Idag vill jag bjuda på lite bilder från stora entréplanet. Välkommen in.....

 
 
Hallen till vänster har fått bli damernas sida. Här har min underbara Lucy Askew spegel kommit på plats, två stolar som jag är så glad för och som har stått länge i hyllan från Jia Yi samt ett pelarbord. På väggen en Monet tavla. Själva bilden på denna tavla har jag tagit från en broschyr som jag hittade när jag var på museum och trycket var helt fantastiskt då det var på ett mycket fint präglat papper. Det vara bara att rama och vips hade jag en tavla från en konstnär vars motiv jag tycker väldigt mycket om.
 
Som ni ser så har byggmästaren inte hunnit med att göra klart dörren intill det rum som i framtiden ska bli den stora matsalen. Det kommer dock att bli vita karmar så långt har projekteringen kommit.
 
Den fina blomsterdekorationen med rosor har Mia på "minimismåttosånt"gjort. En närmare titt ska ni nu få på den lilla pjäsen som står till höger på bordet.
 




Bordsuret är gjort av David Iriarte från Spanien och jag tycker att det talar för sig själv eller hur?!
Den är väldigt tung och har en sådan utstrålning med sin antika charm.

Titta uppe till höger på trappavsatsen där har ett litet bord kommit till sin rätt.

 
Detta bord har jag fått från Gerry De Cave i USA. På den vackra marmorskivan ståtar en blomsteruppsättning med solgula citroner som Teresa Martinez på Tiny Ter Miniatures från Spanien har gjort. På bilden här inunder så ser du den från huvudtrappan upp mot stora fönstret.



Jaha, höger sida då tänker ni säkert nu......:> den kommer! Allt har inte fallit på sin plats ännu och jag håller på att färdigställa en del saker innan jag bjuder på lite foto därifrån.

Nu mina vänner är det dags att förbereda kvällsfikan och kanske lusten faller på att ta ett par stygn på en ny matta som jag börjat brodera på.

Snart kommer bilder från höger sida av entré hallen som jag hoppas du vill följa med och titta på. Tills dess njut av sommaren!

                                                                     Titti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar