fredag 21 juni 2013

Tavlor o en midsommarhälsníng

Idag är det självaste Midsommarafton! Morgonen har börjat med frukost ute i det fina vädret och snart dags att börja göra sig redo för att delta i firandet av sommarens höjdpunkt.

Det händer inte så mycket just nu i Ekeborg men lite möbler har fått komma till sin rätt i hallen och uppe i galleriet har de första tavlorna hängts upp.



Hallmöbeln har hittat sin plats och det vackra käpp och paraplystället har JoKra Houtdraaiwerk i Holland tillverkat. Ska ta en ny bild på promenadkäppen så ni får se det fantastiska arbetet. Själva stället är svarvat  och är så tunt och fint.
Denna sida har jag ju tänkt som herrarnas sida.
Har inte fått till blommor ännu till pidestalerna och likaså ska det komma liten tavla på väggen. En pall ska det kompletteras med på motsatta sidan intill trappan så att herrarna kan få sitta ner. Husan Stina har dock full koll från dörren som leder till trappan ner i huset.



Uppe i galleriet har det hängts tavlor och även en del möbler har kommit på plats. De tre stora tavlorna är handmålade  av en holländska, som jag tappat namnet på just nu men det återkommer jag med. Den lilla till höger på bild två känns säkert igen av många tror jag......just det ett klassiskt motiv från mångas barndom. Naturligtvis måste den få hänga i Ekeborg eftersom den är från min barndom.

Lite möbler har kommit till som du ser men jag är inte klar med detta riktigt ännu så det får bli till en annan gång som jag visar den härligheten.

Dags att ta på midsommarkransen och ut och hoppa små grodor :)

Önskar er alla en riktigt skön och fin Midsommarhelg 
ta väl vara på er tills vi hörs igen hälsar
 
Titti  




2 kommentarer: