söndag 22 september 2013

Klädd soffsäng med många kuddar

Go kväll kära vänner!

Så har jag fått gjort klart mitt nya projekt. Den lilla broderade kudden har äntligen blivit klar och jag har kunnat monterat hela den klädda bädden


  
 
      

                                   Här ovan är kudden under uppbyggnad och här inunder
                             så visar Stina upp det färdiga resultatet. Kudden mäter 23 x 23 mm. 

 
Det roliga kommer ju alltid till sist eller hur .....att få montera samman alla delar till en helhet. Så varsågoda här kommer möbeln äntligen klar........
 
 

 
 
 
 

 
 
 
Glömde ju ta en bild på bakstycket men det är också klätt i det gröna tyget.  En stund ska jag njuta av härligheten men kommer att sälja den framöver. Intresserad så hör av dig, jag kommer i annat fall att lägga ut den på Tradera under oktober, tror jag!
 
Nu ska jag börja ta mig an tredje våningen i huset. Jag har grund målat taket och röjt undan alla bygg saker som hade hamnat där. Tror att jag ska ha tre plafonder i taket som jag ska förgylla och den öppna spisen är inköpt. I rullen ligger det gardintyg o tapeter. Får se om jag kanske gör inramningar av tapeter eller .....tål att funderas på. Golvet är en plåga....jag kan inte bestämma mig för vad jag ska ha ?! Är sugen på att lägga ett med fanerremsor och en stor mitt medaljong men som sagt inget är hugget i sten ännu.
 
 
Så var denna helgen till ända och jag som planerat att ta mig till Skurup och titta på liten dockmässa idag. Tyvärr blev det inget med det för när kroppen inte vill så vill den inte o då är det bara att lyda.
 
       Sköt om er i höstmörkret,  nu ska jag ta en funderare till på hur jag ska få till golvet osså hoppas jag att vi snart ses här på bloggen igen hälsar
                                                                              
      Titti
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar