onsdag 5 mars 2014

Listverk med tapet.

Vad inspirerad man blir av att träffa andra likasinnade!
Välkomna till denna lilla onsdagsuppdatering av bygget på Ekeborg. Efter söndagens härliga träff så kändes det ännu roligare än vanligt att fortsätta i gröna salongen. Karlsson hejade på och snart var det full aktivitet med att limma tapeter på listverket.

Det kluriga var att få måtten till att bli rätt i huset. Jag har ju bestämt mig för att bygga på plats och inte utanför på skivor. Försvårande? javisst men en utmaning ;)

Efter att ha klippt till "världens bästa pinne" som distans så var det dags att limma fast rutorna.

 
Vad skulle jag gjort utan Karlsson?!
Här håller vi på att mäta och prova ut hur det ska monteras.

 
Första rutan på plats....


 
...och här är det färdigmonterat.
 

Dags att montera motsatta sidan. Under tiden får jag fundera på om jag ska lister med tapet på långsidorna bredvid fönsterna eller inte. Är kluven eftersom gardinerna som ska göras kommer att vara i samma mönster som tapeten. Blir kanske för mycket? Du får gärna tycka till om saken för som sagt jag är inte överens med mig själv. Karlsson han tittar bara finurligt på mig så det blir till att fundera och kanske göra en liten provbit.

En liten närbild av tapeten på begäran får avsluta dagens lilla inlägg
för nu är det dags att limma andra sidan hälsar
 
Titti
 

2 kommentarer:

  1. Hej Titti
    Vad fint det blir, vilken underbar tapet.
    Tycker inte du ska ha tapet bredvid fönstren. Det räcker med gardinerna.
    http://theswedishcorner.com/

    SvaraRadera
  2. Tack Agneta!
    Nä det blir nog ingen tapet på kortsidan. Håller på att försöka få till en gardinprofil som passar. Än så länge bara i skräptyg. Vågar inte använda sidenet förrän jag är säker på att det blir rätt.

    SvaraRadera