söndag 26 maj 2013

Bysterna klara

Hej igen så här på söndagskvällen!

Det var ett par veckor sen ni hörde av mig. Ibland så går tiden i ett litet nafs och kroppen min har inte varit på bästa humör men så är det man får ta det som det kommer.

Nu är bysterna klara och uppsatta på sina platser på väggkonsolerna. Matt färg och lite guld har dom fått på sig.

 
Bilden är tagen med blixt och därför har det blivit så blankt i tyget och väldigt vita väggar. 
Ibland vill man ju framhäva något som måste få lite extra ljus på sig för att synas riktigt och då blir allt annat tokigt.

En ny bekantskap har dykt upp i huset. Det är Lady Elisas nya kammarjungfru fröken Malm.
Vi får väl se om damerna trivs med varandra framöver.  


Så har jag tänkt om lite...... hade ju tänkt att jag skulle ha pelare med en kraftig underdel på galleri våningen. Men efter att ha gått och tittat en stund så avvaktar jag detta. Kanske jag bara sätter kolonnen på våning 2 och monterar pelare i huvudhallen. Hrm....återstår att se!
Just nu är jag inne på att ha två stora blomster arrangemang vid varje sida istället.

 
Här är underdelarna till pelarna utsatta på prov i stora hallen. Ska fundera vidare!

Under tiden så är ju skåpet som hela huset vilar på ute till målning. Det är grundat och första lagret av färg har kommit på idag.
Ska bli kul när det är klart och skåpet kommer på plats igen för då kan vi börja koppla in elen. Visst ja, glömde ju berätta att det har monterats dolda hjul under till så att man ska kunna flytta hela härligheten lite försiktigt när man behöver.
 
 


Måste visa er min nyinköpta spegel till stora hallen.  Det är en spegel från Lucy Askew. Första gången jag såg hennes fantastiska speglar var i Holland på mässan i Arnhem som idag har flyttat till Apeldorn.  Alla hennes speglar är så välgjorda och vackra.

 
Ni får nöja er med att titta genom plasten så länge för den åker inte av förrän det är dags att hänga spegeln på plats.

Kan berätta att ett nytt litet broderi är på gång somjag hoppas att jag kan få visa er  i slutet av veckan. Dessutom håller jag på med ett litet bord som ska stå uppe i galleriet. Är själv väldigt nyfiken på resultatet och lovar visa det snart för er.

Tills dess hoppas jag att alla mammor har haft en fin morsdag och skickar med en stor  bukett syrener till er alla idag!

                                                              Titti




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar