tisdag 21 januari 2014

Öppna spisen är klar!

Idag när det fortfarande stormar ute och det är blixthalka så är det lite mysigt att få sitta inne på kammaren och pyssla med sina små alster. Det är ju inte konstigt att man inte blir frisk från förkylningseländet med detta vädret men nu så hoppas jag att penicillinet ska ta dö på bacillerna!

Spisen  har blivit klar!
Började med att göra vid själva väggfästet som ska stå i rummet. Snickra, såga, slipa, grunda, spackla och så 3 lager grön färg.



Dags att montera på spisfronten. Hålet till där elkabeln ska gå ut har  blivit borrat i skåpet.  Här kommer Karlsson till hjälp det ska ju fixeras när det är limmat. Är så rädd för att det ska bli det minsta snett så att fixera har jag dille på!  

 
Såja Karlsson där satt den perfekt!

 
 
Efter torktid, som jag lät vara länge för att det verkligen skulle härda, så monterades själva innerdelen av spisen på baksidan. Gissa.....just det inga foto! Karlsson var inte nådig på mig......
 
Men när vi packade upp paketet efter ett dygns torka så blev det ett resultat som vi är jättenöjda med!
 

 
Rummet är målat alla sina tre gånger. Nu ska jag börja såga till taklisterna så att dessa kan börja målas. Sen är det golvet......kan inte bli överens med mig själv hur jag ska göra det men det lutar åt ett riktigt härligt bastant trägolv rakt upp och ner. Framför spisen ska jag göra en infällning med en marmormålning.... hoppas jag. Övar och övar  men än så länge ser det för bedrövligt ut! Men skam den som ger sig.
 
Varmt välkomna mina nya följare /Warm welcome to my new followers! Hoppas att ni ska trivas här på bloggen. /Hope you enjoy my blog!
 
Vill också slå ett slag för Miniatyrmässan i Stockholm. Den går av stapeln söndagen den 6 april och är öppen klockan 10-15 på Hotell Scandic Anglais. Är sugen på att ta mig dit så vi får väl se om det blir ett besök där i år.
 
Nu ska Karlsson o jag mäta lister och såga så tills vi ses igen ha det bra!
 
Titti



2 kommentarer:

  1. wow, vilken snygg öppen spis. Väntar på helheten. Hälsa Karlsson att han är en duktig hantverkare. Hoppas vi ses på mässan.

    SvaraRadera