lördag 3 maj 2014

Gardiner, bord, blommor, tavla, Farum Dukkehusfestival och Kurt!

Det är lördag kväll efter en helt fantastisk dag och ni hälsas varmt välkomna till kvällens inlägg.  
Det har varit en vecka med en kropp som inte velat riktigt som jag MEN skam den som ger sig säger man ju. :)

Idag lördag så har vår minigrupp varit i Danmark på Farum Dukkehusfestival. Många fina utställare i vanlig ordning. Vi som besökt mässan flertalet gånger saknade en hel del av duktiga utställare som brukar finnas med på denna mässa. Tur var kanske det för som vanligt så fanns det så mycket man ville ha. Här kommer några bilder från dagens mässa....

 




Så får vi väl ha de traditionella bilderna på våra inköp eller hur?! Först så kommer min syster Tinas inköp och så en bild på mina.

 

 
En liten grupp som jag och min syster inte kunde passera var Art of Minis katter. Håll med om att dom är ljuvliga, den lilla kattmamman med sina källingar. Det fick bli varsitt set!
 
 

På Ekeborg har det hänt lite grand. Karlsson har varit flitig och målat och lackat bord till stolarna som också de har fått sista lagret lack. Så har han hjälpt till med att hänga upp gardinerna. Lite justeringar är kvar med gardinerna men dom är på plats i varje fall.
 
 
 
De senaste dagarna har jag som sagt inte varit helt glad i kroppen och tänk vad lite pyssel kan bli en bra medicin. Äntligen har jag gett mig tid att ta itu med första blomster arrangemanget.
 


Så fick jag för mig att göra en tavla. Bilden är utskriven på tunn canvas och så har jag lagt i med tunn ytterst lite oljefärg för att mätta bilden, målat ramen och så här blev resultatet. ...
 
 
Tavlan ska hänga på väggen tror jag men nu får den ståta i hörnan tills jag vet hur det blir möblerat där.

 
När jag kom hem i eftermiddag så låg ett paket och väntade på mig som min man hade hämtat..... låt mig få presentera Kurt!  Kurt är den nye ställdrängen på Ekeborg. Den duktiga dockmakerskan som gjort honom till mig är Marie på minis2you. Vilket ekipage eller vad tycker ni?
 
Då kära vänner är det dags att avsluta kvällen.
Jag hoppas att ni har det bra och njuter naturens skådespel som
bjuds varje dag nu på våren.
Ta väl hand om er hälsar
Titti

2 kommentarer:

  1. Tack för att du delar med dig av bilder från mässan =) De där katterna är verkligen otroligt söta!!
    Kul att det kommit ännu en man till ditt hus! Blomster arrangemanget är jättevackert!
    Hannah

    SvaraRadera