onsdag 28 maj 2014

Möbler och inköp i Tyskland

Hemma igen efter vår lilla tripp till Tyskland!
Hoppas att ni har fått en liten bild av mässan från bilderna som jag lyckades få in här.

Förstås så ska jag visa lite av mina egna inköp. Tyvärr hittade jag inte riktigt det jag hade i åtanke gällande möbler men det fanns så många andra fina saker att vila ögonen på.

Varsågod här kommer lite bilder......

 
Denna vackra staty är gjord av Neil Carter i brons. Förlagan finns i Weidenbrück där han hade sett den i fjol och gjort en i skala 1:12. Jag föll pladask för den och dessutom är det kul att ha något från staden som vi bodde i.

 
Vem kan motstå en Hummelfigurin?! Inte jag och hade jag haft råd så hade det blivit ytterligare någon till. Dessa görs inte längre av Goebel så jag är så glad över att ha fått tag i denna.

 
David Iriarte, en av mina favoriter. Du ser hans utställning på fotot i förra inlägget. Underbara, tunga pjäser och denna gång fick den här magnifika urnan följa med hem.


Ytterligare en favorit Art of Mini! Vilka glas.....det fick bli två styck den här gången och de första fyra vinflaskorna till matsalen som förhoppningsvis påbörjas i höst. Glasen är i tunnaste skiraste glas och pålagda med guldförgyllning.


Silver kakfat, lyxigt jag vet men detta köpte min fantastiske man till mig. Silversmed som är holländska Claudia ten Zijthoff gör i mitt tycke så otroligt vackra och rena smidesarbeten att jag kan stå länge och bara njuta.

Om nu jag är nöjd så vet jag en som är helnöjd.......just det Karlsson! Han inhandlade nya måleriverktyg som roller och pensel.



Vilka verktyg dom var helt makalösa! Allt vad en händig person kan önska sig i en verkstad fanns i skala 1:12. Den duktige hantverkaren heter Edmund Drescher.

 
En liten samlingsbild där det även finns lite andra småsaker som fick plats i inköpskorgen.

Äntligen har paketet kommit med min soffgrupp så nu har jag kunnat sätta den på plats i gröna salongen. Titta på spiselkransen för där har statyn i brons fått sin plats!



Nu är det helgdag och då ska jag unna mig att brodera så att jag får mina kuddar på plats. Sen på söndag då har vi miniträff igen.
 
Tack för att du tittat in idag hälsar
 
Titti

6 kommentarer:

  1. Fantastiskt fina saker du köpt. Alltid roligt att få se. Det blir så fint i ditt hus. Kram Anne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anne! Småsakerna gör ofta det stora intrycket.
      Kram Titti

      Radera
  2. Hej Titti,
    Vilka underbara köp. de är alla vackra, men jag älskar David Iriarte arbete. Rummet är vackert.
    Stor kram,
    Giac

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks Giac!
      I like Davids work also it is fantastic and very heavy things!
      Hugs Titti

      Radera
  3. Vilka fina saker! Ser väldigt exklusivt och välgjort ut! Jag älskar den lilla Hummelfigurinen =) Gröna salongen ser jättefin ut!
    Hannah

    SvaraRadera