söndag 18 maj 2014

Så många ideer, så lite tid!

Hej alla miniatyrvänner!

Ibland så är det bara så att tiden inte räcker till men man maler hela tiden på nya idéer. Det är så mycket man vill och så mycket som man vill göra men man får glädjas åt det som faktiskt blir gjort!

Här går vi och väntar på paket med möbler till gröna salongen och äntligen har min kinkiga kropp och nacke tillåtit lite broderande igen! HURRA!!!

Det har blivit lite gjort på mattan som stått still länge....


...och så har jag bestämt mig för motiven på kuddar som ska vara i möblerna i gröna salongen.  Det kommer att bli fåglar! Här är första omgången av garn framplockat i de färger som jag vill ha och silk gauzen är uppspänd i sin lilla ram.

 


Nu på söndagskvällen har jag kommit så här långt och glädjen är stor, även om jag bara kan sitta i små pass, att det går att brodera igen. Karlsson har hejat på men han vill gärna att vi kommer igång med byggandet igen.


Veckan som kommer blir det mer broderat hoppas jag och så ska det grundmålas 4 dörrar till huset.

Karlsson och jag återkommer i veckan med lägesrapport och till nästa helg, ja då bär det av med maken till Rheda i Tyskland för 1zu12 mässan.
 
Må bra och skött om er hälsar
 
Titti

2 kommentarer:

  1. Mattan ser jättefin ut och fågeln är ju för söt! Tror kudden blir riktigt bra!! Ser fram emot att se resultatet sen (både kudde och matta).
    Oj, din 3dje mässa i år va? Vilken tur du har =)
    Hannah

    SvaraRadera
  2. Tack Hannah! Kommer naturligtvis att lägga ut broderierna när de är klara. Är så glad att jag kan få sytt några stygn igen.
    Ser verkligen framemot mässan. Bilder kommer !
    Kram

    SvaraRadera