söndag 1 juni 2014

Papegojkudde klar och miniträff

Kära minityrvänner varmt välkomna tillbaka!

Nu är första kudden klar till det gröna rummet. Den är 24 x 29 mm stor och innehåller 15 stycken färger och den är sydd på silkgauze med en tråd DMC moulinégarn.



Kudden har kommit till sin rätta i en av fåtöljerna och på spiselkransen har ett nytt litet blomsterarrangemang fått sin plats. Över den lilla hyllan i hörnet som kallas "memories" har en ny liten tavla med rosor hittat sin plats.



Den lilla mattan har också fått några stygn på sig. Ingen brådska med den men något stygn då o då.....


Idag i strålande solsken och härlig ljummen vind har vi haft miniträff. På programmet stod att arbeta med kall porslinslera. Bibi hade gjort bollar till oss alla och det var en riktigt kul uppgift att försöka skapa något. Mycket övning behövs för att få till en blomma!


Man kan också göra som Bodil och fixa till cykeln med ny sadel och handtag på styret. Den fina cykelkorgen har hon flätat själv.

 
Djup koncentration råder och idag hade vi en extra gäst, min fina systerdotter
Kajsa-Stina! Hemma från Åre och pysslade rosor för glatta livet.
 
 
Under tiden som några började på gardiner så passade Bibi på att punsha en ryamatta och Anna gjorde ett fint vimpelband till ett fönster i sitt hus.
 
 




 

 

Ytterligare en rolig, inspirerande och trevlig dag till ända. Nu är det dags att ta och sätta sig och planera nästa kuddbroderi. Det ska ju bli några stycken till :)

Ta väl hand om er och njut dagarna så mycket det bara går hälsar
 
Titti

5 kommentarer:

  1. Hej Titti,
    Vad kul din grupp ser ut. kudden och sy är bara fantastiskt. Absolut vackra.
    Stor kram,
    Giac

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks Giac! We have lots of fun and many laughts!
      Hugs Titti

      Radera
  2. Det är ju nästan så man vill flytta till skåne när jag ser dessa bilder från miniatyrträffarna ;)
    Den där cykeln såg fin ut, vilken bra idé att fixa till sadeln, det måste jag göra med min nån dag =)
    Din lilla kudde är super fin! Jag har precis köpt min första bit silk gauze (från USA så det tar väl ett tag att få hit den), hoppas jag ska kunna brodera nått fint på den, om jag vågar använda den ;)
    Jättekul att du delar med dig av bilder från både ditt underbara hus och träffarna!
    Kram Hannah

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är välkommen Hannah! Vi har otroligt kul och det blir många glada skratt!
      Naturligtvis ska du sy på silk gauzen. Det är jättekul var noga med att spänna upp den så kommer det bli jättefint. Hoppas få se bilder på din blogg.
      Kram Titti

      Radera
  3. Tack Berite!
    Ja det är oerhört inspirerande och jättekul. Dessutom tycker jag vi har lärt oerhört mycket av varandra. Tips och trix för alla är vi bra på olika saker.
    Kram Titti

    SvaraRadera