måndag 3 september 2012

Målning och broderi

Så har vi då lämnat sommarmånaderna bakom oss och första höstmånaden tar vid.
Höst är mycket pyssel för mig och idéer finns det gott om!

I helgen som gick fick jag så tid att sätta mig med pensel o färg för att göra vid den första stukaturen till entréhallen. Det var ett evigt duttande med pensel för att få in färg i alla skrymslen och vrår.

Tunna lager med vit färg i 3 skikt för att få den där härligt matta ytan. Det bästa med att måla på gips är att torktiden inte blir så lång. Efter torkning så var det dags att lägga på guldet. Det var riktigt pilligt att få till men med en otroligt tunn pensel och tålamod så blev resultatet så här.....



Under tiden som allt torkade så var det broderi som gällde. Här en liten förhandstitt på en liten detalj som ska ingå i projektet jag just nu håller på med . Broderiet ska bli en liten kudde som jag syr på silk gauze med silkestråd. Det är smått men otroligt roligt att sy den.


Nu hoppas jag att tiden räcker till denna vecka så att jag kan få gjort lite till på hus fronterna. Vi får se .......
tills vi hörs ha det riktigt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar