lördag 24 november 2012

Första valnötsgolvet påbörjat!

Äntligen lördag!
Klister, knivar, sandpapper, linjaler och så bitarna av valnöt som ska läggas i hallen. Många olika mönster fick provas tills det att jag blev nöjd. Funderade mycket på om jag skulle lägga golvet utanför huset på en pappskiva för att sedan montera i huset. Till slut efter många våndor och vänder så bestämde jag att golvet läggs direkt i huset. Rätt eller fel..... det får vi se när resultatet är klart.


En lite annorlunda sitt stil men vad gör man inte för konsten och avlastning av ryggen :)
när jag provade olika mönster  på bitarna.


Dags att provlägga och dra upp linjer. Inte helt lätt, dom små rackarna gled hit och dit hela tiden men till sist så var det dags att börja klistra. Ojoj, lite nervöst för när dom sitter där så sitter dom!!

Efter många och lååååånga pauser så har jag kommit en bit på väg nu ikväll. Det är bara de körsbärsfärgade små bitarna i kompassen som ska limmas fast. De är alla tillpassade så det är till att sätta igång imorgon en stund när rygg och nacke fått vila.


Det är en bra bit kvar men det är jättekul att göra och ett riktigt petigt pillande så det får ta den tid det tar.
Så har även trappräckens överliggare och stolpar fått färg och blivit lackade ett par gånger.


Tills vi hörs igen så önskar jag er alla en fortsatt skön och härlig helg. Det är säkert mängder med pyssel som står på tur i stugorna inför advent. 
                                                                                            Titti




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar