söndag 1 september 2013

Lite till på soffsängsmöblen

 
 
 
Hej,
söndag och regnet slår mot rutan med jämna mellanrum.
Tänkte ge en kvick uppdatering eftersom jag inte hunnit att fixa så mycket under den senaste veckan. Det har blivit små korta stunder vid sybordet och inte en endaste minut i skåpet :(

Nu har jag fått på krönet på taket och även snoddar runt omhängena. Några små kuddar har kommit till men det är inte på långa när klart!
 
 
Krönet är påsytt och snodden har fått tofsar.
 
 
Här är de första 4 kuddarna klara alla handsydda .......
 
 
och så har omhängena fått sina snoddar och fast sydda i möbeln.
 
 


Tänkte passa på att vissa några av mina handmålade tavlor som nu hänger i galleriet som utlovat tidigare. Alla tre har naturmotiv och jag kan sitta i långa stunder och njuta av dom.


 
 
Önskar er alla en härlig kväll och hoppas att vi snart ses här igen o då hoppas jag att det funnits både tid och ork att få färdigställa soffsängen.
Må gott önskar
 
Titti
 
 
 


6 kommentarer:

  1. Vilken möbel! Riktigt stilig, jag blir bara mer och mer imponerad ju mer jag kollar på din blogg =) Tack för att du delar med dig!
    Hannah

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Hannah för att du vill titta på mina alster! Det är ett riktigt pillgöra och tar många timmar men det är så himla kul!

      Radera
  2. Hej Titti
    Du laver så smukke møbler og dit dukkehus er bedårende smuk. Jeg har set dig på FB, men ikke mødt dig her i blogland, så flot alt det du har lavet.
    Knus
    Wyrna fra A Fairytale come true

    SvaraRadera
  3. Underbara tavlor du målat, vilket pillergöra. Sängen blir imponerande
    Tror att målningen med kossorna är inlagd två gånger, nyfiken på den tredje.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi , ibland blir det tokigt!
      Kommer i nästa inlägg!

      Radera