söndag 9 februari 2014

Första träffen med minaityrgruppen

Hej miniatyrvänner!

Idag var det dags för första träffen i vår nystartade grupp här hemma hos mig.
Det var ett glatt gäng kvinnor som stegade in. Det tog inte många minuter förrän det var i full gång med arbete, planering, berättelser om var och ens skapelser för att inte tala om alla glada skratt och tillrop. Oj vad mycket kul det finns att göra och så mycket vi har att lära utav varandra! :)

Alla har gett tillåtelse till att jag får lägga upp en bild på oss så här har ni ett glatt miniatyrgäng .......


Som synes så lyser flitens lampa och alla är djupt koncentrerade. Kan lova att detta var nog den enda tysta minuten precis när jag tog kortet som vi hade under alla timmar vi pysslade.
Vi var en del som brodera, någon klippte panel och målade små fina prydnader, någon gjorde tegelvägg, virkning av filt och så lite sygöra till en fin babykorg. Här kommer lite studiebilder.....






 

Som ni förstår så är det en som vart i sitt esse idag.....Karlsson!
Jodå, han har haft fullt upp med att rita på sitt lilla hus sittande mitt i röran.....


Jag själv broderade lite på en matta i kors stygn som jag håller på med.

 
Denna vecka ska jag bara hålla på med Ekeborg de stunder som jag har över. Tanken är att taket ska bli klart och att jag ska påbörja de inramade tapeterna med lister och montera fönsterna klara. Bilder kommer.....

Hoppas ni får en riktigt bra start på veckan önskar 
 
Titti

4 kommentarer:

  1. Härligt, kul att ni fått igång träffarna. Karlsson var väl med också.

    SvaraRadera
  2. Hej Titti,
    Gruppen arbetar med så många underbara projekt. Allt ser fantastiskt! Ha kul,
    Stor kram,
    Giac

    SvaraRadera
  3. Åh va kul det ser ut =)
    Hannah

    SvaraRadera
  4. Tack!
    Vi hade en fantastisk söndag.
    Kram till er alla
    Titti

    SvaraRadera