fredag 18 april 2014

Inflyttning i Gröna Salongen

 
Långfredagen börjar närma sig sitt slut och ni hälsas alla varmt välkomna!
 
Dagen har varit en fantastisk pysslardag för jag har byggt klart i gröna salongen. Sista listorna på plats, målat i alla skarvar, bättrat på småskavanker och filat några små kanter. Det är bara dörrarna som ska målas och dekoreras men dom får grundas i målarboden så det är ingen panik med dom. Äntligen dags att börja städa och få lov att fylla rummet med lampor, möbler, blommor och naturligtvis börja göra gardiner. Men vi tar det väl från början.....
 
Jag har precis fyllt år och gissa om jag blev glad när jag fick en paket med denna fantastiska korg av min syster
 
Det är Pia-Marie som har gjort den och den är inköpt på mässan i Stockholm. Jag som blev så besviken för att den var såld när jag väl hade tänkt klart och skulle köpa! Så lurad jag blev :)
 
Så idag, i strålande sol, tog sig Lady Elisa ut på en liten konstrunda och då skulle ju korgen självklart med.
 
 
Sen var det till att börja städa och plocka undan i salongen. Det är väldigt mycket saker som används när man håller på att bygga men här är det klart!
 

 
Dags för lampa och vem kan sådant bättre än min käre lille vän Karlsson......
 

 
Takkronan på plats och det är verkligen som kronan på verket! Ser ni hur stadigt och bra Karlsson numera står på sin fina stege?  En fröjd att se efter allt vinglande han har hållit på med tidigare.
Lampan har Geraldine De Cave på De Cave Design gjort till mig och imorgon så ska jag be mannen om hjälp att löda ihop kablarna så att den lyser.
 
Dags att lägga på mattan för nu är Lady Elisa på väg för att titta in i det nya rummet!
 
Mattan, som jag broderat, har legat klar ett bra tag och nu var det roligt att plocka fram den ur sin gömma för att lägga den på golvet.
Två stolar har också kommit fram. Dessa har jag hunnit med att göra en dekormålning på.

Här ser ni stolarna varav den ena är klar och den andra ska få sin målning. Det är otroligt hur man kan förändra bara genom att framhäva vissa partier. Så fick dom också komma på plats....saknas bara två små broderade kuddar men dom är på gång!



Så pricken över i tavlan ovan spisen!  Tavlan är inköpt Kensington Dollhouse Show och det är Mike Sparrow som har målat den. Vilken detaljrikedom och varje gång jag tittar på den så ser jag något nytt.


Ja mina vänner det är kväll i Ekeborg och tänk så snabbt en dag går när man har kul.


 
 
Då så kära vänner tackar jag för ikväll och hoppas att du vill titta in igen för imorgon så ska det jobbas med el och så ska jag skissa på gardinerna.
Ha en fortsatt skön kväll önskar
 
Titti


 
 
 
 

1 kommentar: