söndag 15 februari 2015

Takcornicher på plats, plafonden påbörjad och mattan klar!

Varmt välkomna och tack för alla glada tillrop! 
Det är så kul att få kommentarer här och på facebook.
Så har Karlsson och jag fortsatt vårt arbete i matsalen. Eller rättare sagt jag har fortsatt för Karlsson han har fortsatt ont i benet påstår han och satte sig helt sonika i soffan med en trädgårdstidning. Det ska planeras vårblommor säger han! 

Oavsett så har cornicherna blivit målade, slipade och målade igen.


Efter några väl valda ord, som inte återges här, så kom de till sist på plats. Många hörn och många geringar senare så ser det ut så här. 



Lite små  insättningar av färg är kvar men annars börjar det ta sig. Tyvärr så väntar jag fortfarande på valnöts bitar till golvet för att kunna göra det klart. Men de kommer väl.....

Plafonden till taket har blivit slipad, sammansatt och första lagret av kritfärg är pålagd. 
Har en ide om att lägga in lite färg i den .....vi får se ännu är det på planeringsstadiet. 



Så har jag satt mig och gjort klart mattan. Ibland är det som det bara ska vilas fram men nu så är den färdig. Lady Elisa inspekterar och tydligen föll den i smaken. 



Så då är det väl bara att köra igång nästa broderi, måla plafonden klar men först en liten titt på kudden som ska få lov att bli "give-away"här på bloggen. 


Det finns fortfarande några platser kvar på kursen den 14-15 mars som går av stapeln i Skåne. Det är fimokurs där vi gör grönsaker och frukter och stoppar i korgar o lådor. Kursledare är Pia-Maria och vill du vara med så är sista anmälningsdag den 20 februari. Kontakta mig antingen på fb, här i kommentarsfältet eller via mail. Jag kan lova att du inte ångrar en sekund att du går kursen. 


Nu ska jag återgå till att blanda färg och måla plafond
 och återkommer snart med resultatet hälsar 

Titti 

4 kommentarer:

  1. Me encanta ver los avances, esta quedando muy bonito.
    Un abrazo
    Maite

    SvaraRadera
  2. Så fint allting blir beundrar allt jobb du lägger ner. Mattan är jättesnygg

    SvaraRadera
  3. Hej titti,
    Jag älskar det här rummet mer varje ime jag ser det taklisten är vacker och jag älskar den fina guld detalj. Taket medaljong kommer att vara perfekt.
    Stor kram,
    Giac

    SvaraRadera
  4. Maite, Giac and Lotte Thank you!
    Hugs Titti

    SvaraRadera