tisdag 21 augusti 2012

Så började det....

Ända sedan ungdomsåren har miniatyrvärlden förundrat mig. Att pyssla, sy o brodera har alltid varit en passion och är så fortfarande. Med åren har tekniken förfinats och intresset har bara växt.
En liten rumsbox har följt mig i många år och många flyttar har den fått vara med om men aldrig har det funnits tid att inreda i den. Så en dag åkte den in från förrådet och det sattes igång med bygget av det första rummet. Det fick bli en matsal!
Så kul det var och en helt ny värld öppnade sig. Många timmar spenderades på nätet för att leta saker och ideér. Mannen fick involveras och ett nytt litet bygge kom igång.
Denna gång skulle ett litet vardagsrum och arbetsrum snickras ihop för att sedan göras från grunden. Så har hobbyn bara växt och idag är jag där att både ha tid, lite bättre ekonomi än när man hade huset fullt av småbarn, som tillåter mig att odla en hobby som bara växer.
I våras köpte jag mitt stora projekt som du nu ska få följa på mångas begäran i min lilla blogg.
Jag ska försöka uppdatera er om bygget och dess inredning efter hand så välkommen att följa med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar