söndag 8 december 2013

Kensington Dollhouse Festival julmässa

Hej alla vänner!

Tillbaka efter en vecka i London där jag passade på att besöka julupplagan av Kensington Dollshouse Festival. 
Ett julbord av det allra bästa för alla oss som sysslar med miniatyrer. Det är allt från de stora "drakarna" till alla dom som har suttit och förfärdigat sina alster under hela året. 


En liten bild ut över en av hallarna på mässan. Mitt första mål var att köpa taklister hos Sue Cook. Hennes gipsarbeten är i en klass för sig själv. Så nu har jag fått hem dessa också som ska sitta i salongen på trejde plan i Ekeborg. Mycket att måla och lägga in guld dekor på men så roligt att det kliar i fingrarna. Det är bara tiden och hälsan som ska räcka till.


Bilden ovan är Sue:s monter på mässan. En varm liten vänlig dam som är så hjälpsam osså  hennes man som packar o packar i mängder av bubbelplast. Tack för det för det är aldrig något som gått sönder av allt det jag köpt och tagit med mig hem från mässorna.

Någon bild till får jag kanske bjuda på......


 .....här står jag och drömmer om min framtida matsals möbel. Vilka arbeten och så vackra men plånboken får växa till sig först och än är det ju inte dags för det rummet :) 

Det jag skulle ha fick jag tag i:  taklister, eldetaljer, en chippendalesoffa till samt en ny flygel att bygga, lister för att göra ramverket till tapeterna på Ekeborg och ett underbart pachminatyg som jag ska klä mina möbler med och sist men inte minst så tror jag att jag hittat min vapensköld till hallen som en liten tavla så jag är helnöjd.


Nu ska jag ta och måla det sista på Miki/Lerroskåpet så det blir klart lagom till julklapp åt barnbarnet. Imorgon bär det av till färghandeln för nu har jag valt ut färgen till väggarna i övre salongen på Ekeborg och det mina vänner det ska bli grönt!

Som sista bild idag får ni njuta ett underbart vackert rum som fanns på Kensington mässan. Titta och njut!
Hoppas snart få ses här på bloggen igen och tills dess
julpyssla på och jag önskar er alla en skön 2:dra advents kväll.

Titti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar