söndag 13 januari 2013

Gardiner



Hej, hoppas allt är väl så här på söndagskvällen!
Nu är julen utstädad för denna gång och det känns rent och fräscht. Till och med i lilla huset har det städats undan julpyntet. På Ekeborg så har det inte hänt så mycket. De sista golvbitarna som fanns hemma har fått komma på plats så nästan hela gången på vänster sida är klar. Saknas bara ett bar halvbitar längst in vid väggen.



Snart hoppas jag få hämta paket på posten så att resten av golvet blir lagt. Det ska bli så kul när det är färdigt så att det kan slipas lackas och vaxas.  

Idag har jag börjat skissa på gardinuppsättningen till de tre fönstren på bakväggen. För att kunna se hur det kommer att se ut så har jag gjort upp pappers skisser på olika tänkbara gardintyper. Tanken är att det kommer bli samma mönster i gardinerna som på tapeten i nedre hallen. Dessutom så ska jag ta upp den gröna färgen i bladen som komplettering. Ikväll känns det som att jag fått rätt på måtten så det är dags att börja klippa till tygstyckena. Hoppas få lite tid i veckan till att sätta samman den första uppsättningen.



Önskar er alla en härlig söndagskväll o en skön start på veckan!
                                                       
                                                                        Titti 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar