söndag 27 januari 2013

Gardinerna är klara!

Hej så här på söndagskvällen!
Idag har jag fått ro att sätta samman gardinerna till de tre fönsterna i gallerigången. Började härom kvällen med att vecka det tyg som jag hade kvar. Tyvärr har det ju gått åt en del av tyget för att jag misslyckades med den uppsättning som jag hade tänkt mig från början. Tur är så räckte den bit som fanns kvar till att göra klart gardinerna även om jag fick ändra på slutresultatet.  


Här är det veckat, sprayat och ligger på tork.


        

Naturligtvis var jag tvungen att prova hur slutresultatet blev i huset. Lite provisoriskt blev en uppsättning satt på platsför att förevigas. 



Ikväll har jag laddat för ett litet broderi som jag ska påbörja. Det riktigt kliar i broderifingret att få börja :)
Det är ju ett litet tag sedan jag fick sätta mig med mina små pytte arbeten. Jag har ju min matta som börjar närma sig slutet. Det är bara en liten bit kvar på fyllningen runt kanten men den får ju bara ett stygn då o då och det brådskar inte för rummet som den ska ligga i är ju inte klart.


Veckan som kommer hoppas jag att golvbitar och annat kommer i fina små paket till mig så att jag kan göra klart gallerigångens golv. Målning av tak o golvlister är i full gång och panelen är grundad så det är laddat att börja montera när tiden är inne.

                                En riktigt skön och härlig vecka hoppas jag det blir för er alla!
                                                                                   Titti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar