måndag 4 november 2013

Klistra och kolla mallar

Hej vänner och varmt välkomna ni som anslutit till min lilla blogg! Hoppas ni ska trivas här på bloggen.

Ikväll har det lilla "julklapps skåpet" börjat sättas samman. Rejält klister i listerna för att det ska hålla. mannen får allt hjälpa till för det är trögt,  och istället för nya lister som jag hade tänkt så var de gamla i så god kondition att jag valde att använda dessa och måla i stället.

 


Som vanligt är det torktiden som gör en små tokig:) Men det är bara att vänta........

 
 
......och så till sist idag så fick bakstycket möta sidoväggarna. Nu är det torktid tills imorgon då jag hoppas kunna montera ihop hela huset. Först av allt ska jag lägga en tunn latexfog i hörnen för att dölja små glipor och för att stabilisera huset ytterligare.
 
 
ÄNTLIGEN har jag börjat så smått i Ekeborg igen! Har börjat att rita upp mallar för att få rätt storlek på rutorna som jag ska ha tapet i.  Först en liten skiss...
 
och tanken som jag leker med är ramverk upptill på väggen för att sedan dela av med en liten list och där under återigen en liten ram med tapet i.
 
 
 
På denna vägg som övre bilden visar tror jag att måttet är korrekt men på långväggen är jag inte klar. Funderar på antingen ha två ramverk, som blir större än det som är på bilden eller bara ett större som täcker. Nya mallar får göras o tejpas upp.
 
Vad tycker Du?
 
Då fortsätter jag att fundera hälsar
 
Titti

 

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar