lördag 28 januari 2017

Lady Elisas rum

Välkomna denna vackra lite kalla lördag! 

Snart så är årets första månad till ända och tiden bara springer iväg. Äntligen har jag en ny kamera så det går att få nya bilder som jag kan visa er. Glädjen är stor vill jag lova! 

Karlsson och jag har fortsatt i Lady Elisas rum. Nu är det tapetserat, målat, golv på plats och alla lister. 
Dessutom har jag äntligen blivit klar med soffan till alkoven. Vi tar det i bilder......


 Golvet är lagt och har fått sin färg. Här återstår ca 5 slipningar och lackningar.


 Dörren har Karlsson varit extra noggrann med! Grundning och lackning i flera omgångar. 



Fönstermontering är en tung historia men Karlsson han fixar det! :) 

Så var det soffan som skulle bli klar! Här sys det kuddar för fullt ,  draperierna är uppe och belysningen i alkoven tänd och soffan har kommit på plats. Den vackra blomster pedestalen har min man svarvat till mig och blomsterarrangemanget har jag gjort av Anne Erlandsson vackra hortensior i alla de färger. 


Dags att få upp tak kronan. Vad ska det vara om inte en chandelier från David Iriarte <3



En överblicksbild av rummet, det är lite kvar att justera, det ska bli gardiner, tavlor och inte minst så väntar jag med spänning på möbler. Håller på att fundera kring vad och vilka det ska bli. Lite egengjort och lite färdigköpt. Även i den lilla hallen ska det bli någon form av möbel. 


Då är det bara att släppa in husets lady för en första syn av rummet. 
Man får ju hoppas att det faller henne i smaken och att hon blir nöjd :) 


Imorgon är det dag för minigruppen att dra igång igen och om fjorton dagar så kör vi första kursen för året. Alla som anmält sig är varmt välkomna! Jag kan lova att det blir fullt upp att göra och det börjar strömma in material till alla projekten. 

Karlsson och jag önskar er en fortsatt 
trevlig helg och stor kram till er alla! 

Titti 

8 kommentarer:

  1. Helt underbart rum men hade inte förväntat mig annat��

    SvaraRadera
  2. Wow !!! The couch is so beautiful dear Titti !!! All fits so well together. A really lovely room is growing 👌👌👌
    Mini hugs from Pipi

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!

    Där i alkoven vill jag sitta och brodera:)
    Underbar piedestal och blommor, och den vackra soffan!
    Kramar!
    Anette o lilla katten

    SvaraRadera
  4. I'm sure Lady Elisa will love this room. I would curl up on that beautiful couch to read a good book :-)

    SvaraRadera
  5. Un dormitorio precioso y la lampara araña de David Iriarte queda perfecta.
    UN abrazo
    Maite

    SvaraRadera
  6. Your bed in the alcove is VERY PRETTY and I love the lace curtains which frame it!
    Your crystal chandelier is also the perfect choice for this dainty, feminine bedroom, and I am certain that Lady Elisa must be Well Pleased with all of Karlsson's hard work.

    elizabeth

    SvaraRadera
  7. Beautiful room. The bed is so romantic and refined.

    SvaraRadera
  8. Så otroligt kan bara sitta och njuta du är fantastisk ��������

    SvaraRadera