måndag 22 oktober 2018

Mitt nya hus/ My new studio

Så roligt du är kvar och vill följa med på bygget som förflöt i somras! 😊
Tänkte få vissa lite bilder och berätta om hur mitt fina lilla hus blev byggt denna sommaren. 
Äntligen har jag fått ett eget bo där jag får plats med alla mina saker. Dessutom kan vi hålla till där när vi har våra miniträffar eller mindre workshops. 
Det är min älskade man Anders som med hjälp av svärsonen Johan har lagt ner mängder med timmar på att bygga. Denna varma sommar till trots så har dom jobbat och den 1 a september så var allt klart och inflyttat i huset. 

So fun you still are with mee and want to join the building of my new house this passed summer! 😊
At last I have got my own house where I can accommodate all my things. We can also be there and have our minigroups or smaller workshops.
It is my beloved husband Anders who, with the help of the son-in-law, Johan has spent a lot of hours to build the house. This hot summer, despite that, they have been working hard and on 1st September, everything was clear and I moved into the house.
Take a look on this:)










Vilket slit men så fint det blev! Så var det dags för tömning av gamla rummet inne i huset. En hel del packning och sortering pågick under byggets gång. 

 Then it was time for emptying the old room inside the house. A lot of packing and sorting took place during construction.






SÅ till sist kunde Karlsson och jag flytta in! Vilken lycka för oss båda 😊
So at last Mr Karlsson and I move in! Guess who's happy! 😊





Nu kör vi på och i nästa inlägg så ska ni få se bilder från Mariager mässan 
och från våra första träffar i nya huset!
In the next post you will see pictures from the Mariager fair in Denmark and from our first workshops in my new house! 

💕 Titti 

6 kommentarer:

  1. Jisses så fint! Härligt med ett pysselrum! Nu blir jag ännu mera sugen på att komma, vi måste få till det nån dag :-) Kram

    SvaraRadera
  2. How wonderful to have such a big studio!!!
    Geneviève

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank You! Yes I am o happy for it.
      Hugs Titti

      Radera
  3. Your husband and son-in-law have made a WONDERFUL workshop for you! BRAVO!!!

    SvaraRadera
  4. Thank you Elizabeth! I am very Happy! <3

    SvaraRadera